چهار ویژگی یک عکس خوب

  بلاگ   بازدید: 630

هنر عکاسی، حرفه ای می باشد که دوستداران فراوانی در جهان دارد. از طریق عکس می‌توان به ساده‌ترین سوژه‌ها، معانی عمیق‌ بخشید.


یکی از جذابیت های عکاسی این است که هر مخاطب نگاه متفاوتی به اثر خلق شده دارد. در کنار خرید یک دوربین مناسب برای عکس گرفتن، استفاده ی صحیح و چگونگی عکاسی نیز قابل توجه است. نکاتی که در این پست درج شده، ویژگی هایی است که یک عکاس مبتدی باید در اثر خود به جای بگذارد.


نزدیکی به سوژه مورد نظر

اکثر عکاسان غیرحرفه ای از این که روی سوژه زوم کنند هراس دارند و بیشتر عکس‌های آنها از دور، بدون پیام، و شلوغ است.  در واقع نمی‌توان تشخیص داد منظور عکاس از ثبت چنین عکسی چه بوده است. توصیه ما برای داشتن یک عکس زیبا این است که از نزدیک شدن یا زوم کردن روی سوژه نترسید. سعی کنید عکس شما در عین سادگی موضوع و پیام هم داشته باشد تا بیشتر مورد توجه قرار گیرد.


توجه به پشت زمینه

اگر سوژه ی شما صرفا یک شخص یا یک شی خاص باشد، بهتر است از پشت زمینه ی خلوت برای عکس خود استفاده کنید. توصیه می شود زمان یا مکانی را برای عکاسی انتخاب کنید که بتوانید تعداد موارد اضافه عکس را به حداقل رسانده و تعادل را حفظ کنید.


سوژه را در مرکز قرار ندهید

بیشتر مردم هنگام عکاسی سوژه را در وسط کادر قرار می دهند تا این جلب توجه را به حداکثر برسانند. اگر چه قرار گیری سوژه در وسط باعث تمرکز بیشتر می شود، اما تمام عکس های زیبا از این مورد پیروی نمی کنند. به عنوان نمونه، اگر خانه ای بر روی یک تپه وجود دارد، با قرار دادن آن در گوشه ای از کادر، عکس زیباتری خواهید داشت.


انتخاب بهترین زاویه دید

از مهم ترین موارد خلق یک عکس خوب، محل قرار گیری دوربین نسبت به موضوع عکاسی و انتخاب زاویه دید مناسب است. برای اینکه زاویه درست به دست آید، می توانید سوژه را جابه جا کرده و یا به عنوان عکاس از طریق حرکت موقعیت مناسب را پیدا کنید. سعی کنید تا جای ممکن از زواياي مختلف از سوژه عكس بگيريد. این کار کمک می‌کند تا بهترین حالت را پیدا و عکس خوبی ثبت کنید.

چاپ